fbpx

Τσικνοπέμπτη: Οι σκέψεις ενός χορτοφάγου διαιτολόγου

Τσικνοπέμπτη - χορτοφάγος

Τσικνοπέμπτη: Οι σκέψεις ενός χορτοφάγου διαιτολόγου

Τσικνοπέμπτη και παράδοση

Τσικνοπέμπτη: Μια ημέρα όπου έχει χαρακτηριστεί από υπερβολική κατανάλωση κρέατος. Μια υπερβολή στην ήδη υπάρχουσα υπερβολική καθημερινή κατανάλωση κρέατος. Εδώ και χρόνια, τέτοια ημέρα  που τριγυρνάω στους δρόμους της πόλης, εκατοντάδες συμπολίτες ψήνουν ολημερίς κρέατα, με ιδιαίτερο ζήλο, με αποτέλεσμα οι καπνοί από τα ψησίματα να αναμιγνύονται με το καυσαέριο της πόλης (κατοικώ Θεσσαλονίκη).

Κρεοφάγοι φίλοι

Σαν χορτοφάγος, αποτελεί μια πρόκληση για εμένα να κρατήσω την χαρά της γιορτής και της συνεύρεσις με τους φίλους και την οικογένεια αλλά ταυτόχρονα να γίνει με ένα λιγότερο βίαιο τρόπο. Γιατί η χαρά, έρχεται με τις παρέες, τις αγκαλιές και τα ανταμώματα και όχι με την υπερκατανάλωση ζώων τα οποία μεγάλωσαν κάτω από άθλιες συνθήκες για να καταλήξουν στο πιάτο, μιας «γιορτινής» ημέρας.

Σίγουρα, ένας χορτοφάγος δέχεται πολλά πειράγματα από τους κρεοφάγους φίλους του. Έτσι και εγώ ανά χρονιές έχω δεχτεί πειράγματα από τον Δημήτρη, τον Παύλο, τον Μάριο, τον Βαγγέλη, το Νίκο, τον Γιώργο και πολλούς ακόμη. Πάντως εγώ έχω την συνείδηση μου καθαρή και πιστεύω ότι κάποια στιγμή κάποιος ή κάποιοι από τους φίλους θα επηρεαστούν από εμένα και θα γίνουν χορτοφάγοι.

Χορτοφαγικές επιλογές

Και φυσικά μπορείτε να είστε χορτοφάγος και να περάσετε εξίσου καλά. Μέσα από το site του διαιτολογικού γραφείου μας, η σύζυγος μου Ελένη (επίσης διαιτολόγος) και εγώ έχουμε επιμεληθεί εξαιρετικές υγιεινές και νόστιμες vegan συνταγές με μπιφτέκια λαχανικών και οσπρίων που μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς τρόπους ακόμη και στην σχάρα.

Μπορείτε να δοκιμάστε το εκπληκτικό burger φασολιού, τα σουτζουκάκια φακής, το μπιφτέκι ρεβιθιού, τo μπιφτέκι παντζαριού, τα πρασομπιφτεκάκια και τους πατατοκεφτέδες με ρεβιθάλευρο. Φυσικά, μπορείτε να ψήσετε κάθε είδους λαχανικό όπως μανιτάρια, πατάτες, κολοκυθάκια, μελιτζάνες, πιπεριές (πράσινες και κόκκινες) μέχρι και καρότα.

Στο παρακάτω video, η Ελένη δίνει κάποια tips σχετικά με τα vegan μπιφτέκια οσπρίων.

Βιβλίο Χορτοφαγίας

Ήδη από το 2013, που εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο της Χορτοφαγίας στην Ελλάδα με τίτλο «Κρέας; Όχι ευχαριστώ. Οδηγός διατροφής για χορτοφάγους» και μέσω του διαιτολογικού μας γραφείου, η Ελένη και εγώ έχουμε βοηθήσει πολλούς φίλους χορτοφάγους να κάνουν την μετάβαση στην χορτοφαγία και την ημέρα της Τσικνοπέμπτης να μεταφέρουν με το χορτοφαγικό πιάτο τους, την πραγματική χαρά της γιορτής και όχι μια παράδοση που έχει συνδεθεί με την άθλια διαβίωση και θανάτωση πολλών ζώων.

Οφέλη Χορτοφαγικής διατροφής

Και φυσικά αυτή η μετάβαση στην χορτοφαγία συνδέεται με άριστους δείκτες υγείας. Χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης, τριγλυκεριδιών, αρτηριακής πίεσης, σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ,πεπτικών διαταραχών, παχυσαρκίας και  προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου.

Στο παρακάτω video αναλύω τα οφέλη που μπορεί να έχεις κάποιος μέσω μιας σωστά σχεδιασμένης χορτοφαγικής διατροφής.

Χορτοφάγος και τσικνοπέμπτη

Χορτοφάγος την Τσικνοπέμπτη. Μια διατροφική επανάσταση, που ξεπερνάει το ατομικό πιάτο και έχει αντίκτυπο τόσο στα ζώα με τα οποία μοιραζόμαστε αυτόν τον πλανήτη αλλά και την υγεία της δικής μας αλλά και την υγεία του ίδιου του πλανήτη. Για αυτό εάν είσαι χορτοφάγος να νιώθεις περήφανος για αυτήν την αναίμακτη επανάσταση που κάνεις!

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*