Πλιγουροσαλάτα

πλιγουροσαλάτα

Πλιγουροσαλάτα

Η πλιγουροσαλάτα αποτελεί μια ιδιαίτερα γευστική και θρεπτική σαλάτα, που καταναλώνεται κυρίως το καλοκαίρι και όχι μόνο.  Στο εστιατόριο που δούλευα όντας φοιτήτρια, το θρυλικό ExtraBlatt στην Θεσσαλονίκη, προσφέραμε πολύ συχνά πλιγουροσαλάτα, που ήταν ιδιαίτερα νόστιμη και αγαπητή στους πελάτες. Έτσι, έχοντας τα αρώματα και τις γεύσεις, ξεκίνησα να φτιάχνω αυτήν την σαλάτα, σχεδόν όλο τον χρόνο, πολύ συχνότερα όμως το καλοκαίρι.

Το πλιγούρι, είναι τροφή υψηλής διατροφικής αξίας και παρασκευάζεται από διαφορετικά είδη σιταριού, κυρίως από το σκληρό σιτάρι. Λόγω της χαμηλής επεξεργασίας που έχει υποστεί, καθιστά το πλιγούρι ένα τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Για αυτόν τον λόγο, αποτελεί ένα τρόφιμο με χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη σε σχέση με υπόλοιπες αμυλούχες τροφές, που σημαίνει ότι μετά την κατανάλωση του, ανεβάζει την γλυκόζη του αίματος πολύ πιο ήπια. Διατροφικό στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για ανθρώπους που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη.

Το πλιγούρι περιέχει σημαντικές συγκεντρώσεις από βιταμίνες συμπλέγματος B, όπως θειαμίνη, ριβοφλαβίνη και νιασίνη. Επιπλέον, το πλιγούρι είναι πλούσιο σε ανόργανα στοιχεία όπως κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο και σελήνιο.

Η πιο διάσημη σαλάτα με πλιγούρι, είναι το γνωστό σε όλους μας ταμπουλέ. Η εκδοχή που σας παραθέτω είναι εξίσου νόστιμη και ιδιαίτερα καλοκαιρινή!

Διατροφική ανάλυση ανά μερίδα πλιγουροσαλάτας

Πλιγουροσαλάτα - Διατροφική Ανάλυση

* Τα ποσοστά που καλύπτει το κάθε θρεπτικό συστατικό, υπολογίζονται σε σχέση με τις διατροφικές τιμές αναφοράς τους (Προσλαμβανόμενες Ποσότητες Αναφοράς)

** Η διατροφική ανάλυση της συνταγής, πραγματοποιήθηκε με το διαιτολογικό λογισμικό evexis.

Υλικά:

  • Πλιγούρι (3 κ.σ)
  • Νερό βραστό (200 ml)
  • Ντομάτα σε κυβάκια (1 τμχ)
  • Αγγούρι (½ τμχ)
  • Μαϊντανό (1/2 ματσάκι)
  • Κρεμμύδι ξερό (¼ τμχ)
  • Κρεμμύδι φρέσκο (1/2 τμχ)
  • Χυμός λεμονιού  (1/2 τμχ)
  • Ελαιόλαδο (1 κ.σ)

Περιγραφή:

– Πλένουμε πολύ καλά το πλιγούρι.

– Σε αλατισμένο (1/4 κ.γλ.) βραστό νερό προσθέτουμε το πλιγούρι και το αφήνουμε να φουσκώσει για 30-40 λεπτά ή το βράζουμε σε αλατισμένο νερό για 5-8 λεπτά.

– Στραγγίζουμε το πλιγούρι.

– Κόβουμε σε κυβάκια το αγγούρι και την ντομάτα, ψιλοκόβουμε τον μαϊντανό και τα κρεμμύδια και τα ανακατεύουμε όλα μαζί, μαζί με το στραγγισμένο πλιγούρι, με τα χέρια ή με ένα κουτάλι.

– Προαιρετικά μπορείτε να προσθέσετε λιαστή ντομάτα και αγγουράκι τουρσί.

– Είναι έτοιμο!

Για περισσότερα vegan σνακ και σαλάτες, μπορείτε να δείτε το παρακάτω video μου στο κανάλι του διαιτολογικού μας γραφείου στο youtube, όπου μπορείτε να εγγραφείτε.

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*