fbpx

Πασχαλινό χορτοφαγικό τραπέζι

Πασχαλινό χορτοφαγικό τραπέζι

Πασχαλινό χορτοφαγικό τραπέζι

Το Πασχαλινό Τραπέζι μπορεί να είναι ταυτόχρονα και ένα ειρηνικό τραπέζι. Ένα τραπέζι έμπρακτης αγάπης με φαγητά όπου δεν προήλθαν μέσα από κακοποίηση και βασανισμό. Ίσως εάν κάποιος επισκεπτόταν ένα σφαγείο αυτές τις ημέρες, να το σκεφτόταν διπλά να καταναλώσει αρνί και κατσίκι. Όπως το είχε πει και ο  Paul McCartney «αν τα σφαγεία είχαν γυάλινους τοίχους, ποιος θα ήθελε να φάει κρέας;». Και φυσικά είχε πει πολλά τραγούδια όπως «All you need love»

Για εσάς που έχετε επιλέξει το τραπέζι σας να είναι χορτοφαγικό, μπορείτε να ακολουθήσετε συγκεκριμένα βήματα έτσι ώστε πέρα από την χαρά της γιορτής, να έχετε και την ικανοποίηση πως το γεύμα σας είναι ισορροπημένο τόσο θρεπτικά όσο και ποσοτικά. Παρακάτω βλέπετε πως μπορεί να είναι δομημένο ένα ισορροπημένο vegan πιάτο. Μπορείτε να κατεβάσετε το παρακάτω infographic εδώ.

vegan plate

Εύκολα tips

  • Χωρίστε το πιάτο στην μέση. Το μισό του πιάτου καλύψτε το με λαχανικά εποχής.
  • Το υπόλοιπο μισό πιάτο χωρίστε το στα δυο. Στο ¼ του πιάτου επιλέξτε τρόφιμα με σύνθετους υδατάνθρακες όπως πλιγούρι, ρύζι καστανό, γλυκοπατάτες, κριθαράκι ολικής κ.α.
  • Το υπόλοιπο ¼ του πιάτου γεμίστε το με τρόφιμα πλούσια σε φυτική πρωτεΐνη όπως όσπρια (φασόλια, φακές, ρεβίθια, φάβα), μπιφτέκια οσπρίων, χούμους, τρόφιμα από σόγια (tofu, miso, tempe).
  • Επιλέξτε dressings να μην είναι ιδιαίτερα λιπαρά. Προσπαθήστε να μετριάσετε την κατανάλωση στις ελιές και το avocado και όλα τα παράγωγα αυτών.
  • Πριν σερβιριστείτε, δώστε χρόνο στον εαυτό σας να αποκτήσει μια καλύτερη εικόνα των φαγητών που είναι διαθέσιμα στο τραπέζι.
  • Αφού γεμίσετε το πιάτο σας, προσπαθήστε να τα καταναλώνετε αργά, απολαμβάνοντας την παρέα δίπλα σας. Προσπαθήστε να αποφύγετε το πειρασμό να γεμίζετε διαρκώς το πιάτο σας.
  • Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο. Κάποιες φορές ο λόγος κατανάλωσης αλκοόλ είναι η δίψα. Φροντίστε να έχετε δίπλα στο πιάτο σας αρκετό νερό, έτσι ώστε να υπάρχει ενυδάτωση.
  • Επιλέξτε ένα γλυκό που σας αρέσει αλλά προσέξτε την ποσότητα. Για παράδειγμα, εάν θελήσετε παγωτό, μπορείτε να μείνετε μόνο στην μια μπάλα αντί για δυο. Το φρούτο εποχής επίσης, μπορεί να είναι μια καλή επιλογή.

Για να πάρετε υγιεινές ιδέες για το χορτοφαγικό πασχαλινό τραπέζι σας, μπορείτε να δείτε τις vegan συνταγές του διαιτολογικού μας γραφείου εδώ.

Και εάν τελικά δεν μπορέσατε να ακολουθήσετε όλες τις παραπάνω συμβουλές, μην στεναχωριέστε και μην έχετε ενοχές. Η διατροφική «ζημιά» στην σιλουέτα σας δεν γίνεται σε μια ή δυο ημέρες αλλά απαιτεί πολύ μεγαλύτερο διάστημα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*