fbpx

Κεχρί με λαχανικά

Κεχρί σαλάτα

Κεχρί με λαχανικά

Το κεχρί μαγειρεύεται όπως το ρύζι και μπορεί να το αντικαταστήσει στα περισσότερα πιάτα. Μπορείς με αυτό να συνοδεύσεις το κυρίως γεύμα σου, να το προσθέσεις σε σούπες, να το πολτοποιήσεις για να φτιάξεις ένα είδος πουρέ ή ακόμη και να αντικαταστήσεις με αυτό τη βρώμη στον πρωινό σου. H συγκεκριμένη συνταγή αποτελεί μια σαλάτα από κεχρί με λαχανικά που είναι ιδιαίτερα εύκολη, νόστιμη και θρεπτική.

Διατροφικά το κεχρί ανήκει στην οικογένεια των “ψευδοδημητριακών”. Στην σύχρονη Ελλάδα είναι γνωστό κυρίως ως η τροφή των καναρινιών. Στην Αρχαία Ελλάδα το χρησιμοποιούσαν για την παρασκευή χυλού, ψωμιού και διάφορων άλλων αρτοσκευασμάτων.

Πλέον, με την πάροδο του χρόνου γίνεται ολοένα και πιο γνωστή η διατροφική του αξία. Είναι σημαντική πηγή σύνθετων υδατανθράκων και είναι πλούσιο σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Από βιταμίνες είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και καροτένιο Β ενώ από μέταλλα έχει σημαντική περιεκτικότητα σε κάλλιο, σίδηρο, χαλκό, μαγνήσιο, μαγγάνιο, ψευδάργυρο και φώσφορο. Επιπλέον, μπορεί να καταναλωθεί και σε μια διατροφή χωρίς γλουτένη. Αποτελεί μια τροφή που μπορεί να βοηθήσει στον διατροφικό έλεγχο πολλών παθολογικών καταστάσεων όπως των καρδιαγγειακών παθήσεων και του σακχαρώδη διαβήτη.

Διατροφική Ανάλυση ανά μερίδα σαλάτας κεχρί με λαχανικά

Κεχρί σαλάτα

Η διατροφική ανάλυση της συνταγής, πραγματοποιήθηκε με το διαιτολογικό λογισμικό evexis

Πως θα μαγειρέψω το κεχρί

  • Κεχρί ωμό (100γρ.)
  • Αλάτι (1/2 κ.γλ.)
  • Θυμάρι (1 κ.γλ.)
  • Νερό βραστό (400γρ.)

Για το σερβίρισμα της μερίδας κεχρί με λαχανικά

  • Κεχρί βρασμένο (100γρ.)
  • Ντοματίνια (2τμχ)
  • Αγγούρι (45γρ.)
  • Πιπεριά πράσινη (2κ.σ.)
  • Πιπεριά κόκκινη (2 κ.σ.)
  • Λιναρόσπορος κοπανιστός (1 κ.γλ.)
  • Ελαιόλαδο (3 κ.γλ.)
  • Αλάτι
  • Πιπέρι

Περιγραφή:

– Ξεπλένουμε καλά το κεχρί με νερό τρεχούμενο σε ψιλό τρυπητό.

– Βάζουμε το κεχρί σε κατσαρόλα μικρή με το νερό, το θυμάρι και το αλάτι. Έπειτα τα αφήνουμε να σιγοβράζουν για 15 λεπτά μέχρι να απορροφηθεί το νερό ενώ ταυτόχρονα το κεχρί να γίνει   κάπως διάφανο.

– Είναι έτοιμο. Η τελική ποσότητα είναι 320γρ.

Για το σερβίρισμα μία μερίδα σαλάτας (250γρ.)

– Ανακατεύουμε 100γρ. μαγειρεμένου κεχρί και προσθέτουμε όλα τα παραπάνω υλικά και ανακατεύουμε με απαλές κινήσεις.

–  Η σαλάτα είναι έτοιμη! Καλή σας όρεξη!

Συμβουλή:

Το κεχρί μπορεί να συνδυαστεί πολύ καλά με βραστά λαχανικά όπως μπρόκολο και κουνουπίδι ενώ μπορεί να αποτελέσει συνοδευτικό σε πιο μικρές ποσότητες με άλλα φαγητά. Επίσης, μπορεί να αποτελέσει την βάση για να παρασκευαστεί μπιφτέκι λαχανικών.

 

κεχρί με λαχανικά - μαγείρεμα
Βρασμένο κεχρί…
Κεχρί με λαχανικά
Έτοιμη η σαλάτα μας…

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*