Χούμους

Χούμους

Το χούμους αποτελεί μια παραδοσιακή χορτοφαγική συνταγή της Μέσης Ανατολής. Πλούσια σε φυτική πρωτεΐνη, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και ασβέστιο.

Υλικά: (Προκύπτει 460γρ. ποσότητα χούμους)

  • Ρεβίθια ξερά (150 γρ. )
  • Ελαιόλαδο (30 γρ ή 2 κ.σ.)
  • Χυμός λεμονιού (από 1 λεμόνι )
  • Ταχίνι (50 γρ.)
  • Αλάτι (1/2 κ.γλ.)
  • Νερό από τα βρασμένα ρεβίθια (3 κ.σ.)
  • Προαιρετικά:
  • Σκόρδο (1 σκελίδα λιωμένο)
  • Κύμινο (1/3 κ.γλ.)

Περιγραφή:

Αφού τα ξεπλύνουμε καλά, μουλιάζουμε τα ρεβίθια από βραδύς, σε χλιαρό νερό μαζί με ½ κ.γλ. αλάτι. Τα βράζουμε στην χύτρα που συνήθως παίρνει 15 λεπτά ή σε κατσαρόλα μέχρι να μαλακώσουν. Τα αφήνουμε να κρυώσουν λίγο και έπειτα ρίχνουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά και το νερό στο τέλος για να δούμε πόσο αφράτο θέλουμε το χούμους. Όσον αφορά το αλάτι και το λεμόνι  είναι ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός, οπότε πειραματιστείτε.  Στην παραδοσιακή συνταγή του χούμους, μπορείτε να προσθέσετε σκόρδο ή κύμινο, ανάλογα των προτιμήσεων σας.

Tip: Συνήθως παίρνουμε χύμα 450 γρ. ρεβίθια ξερά και αφού τα βράσουμε, τα χωρίζουμε σε 3 δόσεις  όπου τα καταψύχουμε και τα χρησιμοποιούμε, όταν θέλουμε να παρασκευάσουμε την συνταγή μας.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα σάντουιτς με λαχανικά ή στο παραδοσιακό φαλάφελ. Επίσης, ως συνοδευτικό σε ένα πιάτο με ριζότο ή ζυμαρικά.

Αν σας ενδιαφέρει περισσότερα για μια plant-based διατροφή, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Διαιτολόγος Θεσσαλονίκη

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*