Χορτοφαγική Μπατζίνα (Παραδοσιακή Πίτα Θεσσαλίας)

Μπατζίνα - ταψί

Χορτοφαγική Μπατζίνα (Παραδοσιακή Πίτα Θεσσαλίας)

Νοσταλγώντας τα καλοκαίρια στο Πήλιο που τρώγαμε μπατζίνα, είτε συνοδευτικά στα γεύματα ή στην παραλία μετά το μπάνιο, καλοκαίρι ήρθε και είπα να δοκιμάσω να κάνω μία τέτοια πίτα. Αποτελεί μια εύκολη πίτα χωρίς φύλλο και πολύ νόστιμη με πολλά θρεπτικά συστατικά. Στην συγκεκριμένη της εκδοχή είναι ολικά χορτοφαγική με πολλά λαχανικά. Εφόσον, περιέχεται αλεύρι από καλαμπόκι και ρεβίθι, η πίτα η συγκεκριμένη δεν περιέχει γλουτένη. Μάλιστα, τα αμινοξέα των δυο αυτών διαφορετικών αλευριών αλληλοσυμπληρώνονται, με αποτέλεσμα η πρωτεΐνη είναι να είναι ακόμη πιο «πλήρης».

Η ενεργειακή αξία της πίτας είναι χαμηλή και επομένως μπορεί να καταναλωθεί και από εκείνους που επιθυμούν να προσέχουν την σιλουέτα τους.  Φυσικά αν κάποιος επιθυμεί μπορεί αν προσθέσει και άλλα υλικά όπως vegan φέτα, κινόα κόκκινη ή άσπρη, αβοκάντο. Στα παλιότερα χρόνια αποτελούσε μια εύκολη λύση για κολατσιό για τους ανθρώπους που δουλεύανε στα χωράφια της Θεσσαλίας. Στις ημέρες μας, αποτελεί μια ιδανική λύση για σνακ στο γραφείο ή στο σχολείο  για τους μικρούς μας φίλους.

Υλικά: (Για 20 κομ. των 85γρ.)

  • Αλεύρι καλαμποκιού (140γρ)
  • Αλεύρι ρεβιθιού (120γρ)
  • Κολοκύθι πράσινο μικρό (400γρ)
  • Πατάτες βρασμένες (3μεσαίες ωμές ή 38o γρ. βρασμένες )
  • Γάλα Αμυγδάλου (500ml)
  • Καρότα (140γρ.)
  • Μανιτάρια (3 τμχ ή 125γρ.)
  • Δυόσμος (5 γρ. φρέσκος ή 1 κ.γλ αποξηραμένος)
  • Ελαιόλαδο (2 κ.σ.)
  • Αλάτι (3 κ.σ.)
  • Ματζουράνα (1/2 κ.γλ.)
  • Θυμάρι (1/2 κ.γλ.)
  • Κασέρι vegan (3 φέτες)
  • Πιπέρι

Περιγραφή:

– Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς στον αέρα.

– Το καρότο, τα μανιτάρια και το κολοκύθι τα περνάμε από τον τρίφτη ή τα βάζουμε στο μίξερ.

– Λιώνουμε την πατάτα και την αναμιγνύουμε με όλα τα υπόλοιπα υλικά μαζί μέχρι να γίνει ένα μείγμα.

– Περνάμε με ένα πινέλο το ταψάκι που θα βάλουμε την πίτα.

– Την στρώνουμε στο ταψάκι και την τοποθετούμε μέσα στον φούρνο.

– Την αφήνουμε να ψηθεί για 50-60 λεπτά μέχρι να ροδίσει.

Καλή σας όρεξη!

Αν σας ενδιαφέρουν, νόστιμες, υγιεινές και vegan συνταγές, μπορείτε να δείτε εδώ.

Για περισσότερες επιστημονικές πληροφορίες, πάνω στην χορτοφαγία, μπορείτε να τις βρείτε στο πρώτο χορτοφαγικό βιβλίο στην Ελλάδα με τίτλο: Κρέας; Όχι ευχαριστώ: Οδηγός διατροφής για χορτοφάγους, από τις εκδόσεις medΝutrition Publications.

Μπατζίνα - προετοιμασία 1

Μπατζίνα - προετοιμασία 2

Μπατζίνα - πιάτο

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*