Χορτοφαγική διατροφή για δυνατή καρδιά

Χορτοφαγική διατροφή για δυνατή καρδιά - plantbased.gr

Χορτοφαγική διατροφή για δυνατή καρδιά

Oι καθημερινές μας συνήθειες και ειδικότερα οι διατροφικές, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη και την θεραπεία των νοσημάτων της καρδιάς. Πιο συγκεκριμένα, μια χορτοφαγική διατροφή για δυνατή καρδιά, συνιστάται από πολλούς ερευνητές. Σε πολλές μελέτες έχει φανεί ότι οι  χορτοφάγοι, έχουν χαμηλότερα ποσοστά κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων, συγκριτικά με τους κρεοφάγους. Για να γίνει περισσότερο κατανοητό με ποιους ακριβώς μηχανισμούς η χορτοφαγική διατροφή προστατεύει την καρδιά, θα πρέπει να παρουσιαστεί εν συντομία, ο μηχανισμός με τον οποίο δημιουργούνται και εξελίσσονται οι καρδιαγγειακές παθήσεις.

Μηχανισμός αθηροσκλήρωσης

Κοινό στοιχείο όλων των καρδιαγγειακών νοσημάτων είναι η αθηροσκλήρωση.  Αθηροσκλήρωση είναι ο σχηματισμός  πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών, με αποτέλεσμα τη σταδιακή νέκρωση του εσωτερικού τους χιτώνα. Οι πλάκες σταδιακά «παχαίνουν» και στενεύουν σιγά-σιγά τις αρτηρίες. Έτσι, σχηματίζονται ανευρύσματα, έως ότου γίνει ρήξη τους ή δημιουργηθεί θρόμβος, φρακάροντας εντελώς τις αρτηρίες. Εάν οι αρτηρίες είναι της καρδιάς (στεφανιαία αγγεία), μπορεί να προκληθεί έμφραγμα μυοκαρδίου ή στηθάγχη ή καρδιακή ανεπάρκεια. Αθηρωματικές πλάκες μπορούν να σχηματιστούν και στον εγκέφαλο (προκαλώντας εγκεφαλικό επεισόδιο), ενώ όταν προσβληθούν οι αρτηρίες των κάτω άκρων, προκαλείται πόνος και μειωμένη κυκλοφορία αίματος.

Χορτοφαγία και χαμηλότερη χοληστερόλη

Ένα ακόμη πλεονέκτημα της χορτοφαγίας για την καρδιά, είναι ότι μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερα επίπεδα της χοληστερόλης και της LDL (κακής)-χοληστερόλης. Η LDL-χοληστερόλη, ονομάζεται μια πρωτεΐνη που μεταφέρει τη χοληστερόλη στα κύτταρα. Τα κύτταρα προμηθεύονται τη χοληστερόλη που χρειάζονται, ενώ η περιττή παραμένει στο αίμα. Έτσι, αυξάνει ο κίνδυνος να συσσωρευτεί στα τοιχώματα των αρτηριών και να μεγαλώσει τον κίνδυνο εμφάνισης αθηρωματικής πλάκας και καρδιαγγειακών παθήσεων. Επομένως, στους φυτοφάγους, που τα επίπεδα της LDL-χοληστερόλης είναι χαμηλότερα, ο κίνδυνος της αθηρωμάτωσης μειώνεται.

Μειωμένη αρτηριακή πίεση

Ένας ακόμη λόγος που οι χορτοφάγοι διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο για παθήσεις της καρδιάς, είναι ότι έχουν χαμηλότερα επίπεδα αρτηριακής πίεσης. Η υπέρταση θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που διευκολύνει την εξέλιξη των αθηροσκλήρωσης σε όλα τα αγγεία.

Αυξημένη πρόσληψη αντιοξειδωτικών

Ένας ακόμη καρδιοπροστατευτικός παράγοντας της φυτοφαγίας, είναι η αυξημένη πρόσληψη αντιοξειδωτικών φυτοχημικών συστατικών, που περιέχονται στις φυτικές τροφές. Τα φλαβονοειδή, μάλιστα, προστατεύουν τα αγγεία από την αθηρωματική πλάκα, διατηρώντας «καθαρές» τις αρτηρίες. Σταφύλι, φράουλες, κεράσια, μούρα, ντομάτες, πράσινο τσάι είναι κάποια από τα τρόφιμα με σημαντική περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή.

Σωματικό βάρος

Ένας ακόμη λόγος που συνιστάται η χορτοφαγική διατροφή για δυνατή καρδιά,είναι το μικρότερο σωματικό βάρος των χορτοφάγων. Το επιπλέον σωματικό βάρος επιβαρύνει την καρδιά, με αποτέλεσμα, καθώς αυξάνει η ηλικία, η καρδιά σταδιακά να αποδυναμώνεται.

Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο www.mednutrition.gr

 

Βιβλιογραφία:

Κούτσικας Κωνσταντίνος. «Κρέας; Όχι ευχαριστώ. Οδηγός διατροφής για χορτοφάγους» Εκόσεις mednutrition

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*