Χορτοφαγία στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Υγεία πάνω απ’ όλα»

Χορτοφαγία στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Υγεία πάνω απ’ όλα»

Μετά από πρόσκληση της δημοσιογράφου Φωτεινής Γεωργίου, παρουσίασα διατροφικά στοιχεία για την χορτοφαγία, στην εκπομπή «Υγεία  πάνω από όλα» στο τηλεοπτικό κανάλι του Antenna.

Στο πρώτο μέρος της συνέντευξης ανέλυσα τα σημαντικά οφέλη που έχει η χορτοφαγία για την ανθρώπινη υγεία. Μια plant-based διατροφή είναι δυνατόν να προστατέψει από σοβαρές χρόνιες ασθένειες από καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη τύπου IΙ, διάφορες μορφές καρκίνου κ.α.

 

 

Απορρόφηση φυτικού σιδήρου

Στην συνέχεια ανέλυσα τους διάφορους τρόπους απορρόφησης του σιδήρου από τις φυτικές τροφές. Η ταυτόχρονη πρόσληψη βιταμίνης C, αυξάνει σημαντικά την απορρόφηση της. Βιταμίνη C, μπορούμε να προσλάβουμε από όλα τα εσπεριδοειδή, τις πιπεριές και γενικά από μεγάλη γκάμα φρούτων και λαχανικών. Ένα ακόμη διατροφικό στοιχείο, το οποίο βοηθάει την απορρόφηση της, αποτελεί το β-καροτένιο. Περιέχεται στα καρότα, στα βερίκοκα, σπανάκι κ.α. Και φυσικά, δεν θα πρέπει να συνδυάζεται η κατανάλωση φυτικού σιδήρου με τσάι και καφέ.

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και Κινόα

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για την κινόα, όπου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, είχε χαρακτηρίσει το 2013, ως  διεθνές έτος Κινόας. Αποτελεί πραγματικά μια υπερτροφή, η οποία περιέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, «καλά λιπαρά» καθώς και ψευδάργυρο, μαγνήσιο και σίδηρο.

Πρωτεΐνη και Χορτοφαγία

Μια κλασσική ερώτηση που δέχτηκα, ακόμη μια φορά ήταν σχετικά με την πρωτεΐνη και κατά πόσο ένας χορτοφάγος, είναι δυνατόν να καλυφθεί διατροφικά. Είναι μια συχνή ερώτηση και αξίζει να αναφέρω ότι οι φυτικές πρωτεΐνες, μπορούν να μετατραπούν σε πλήρεις πρωτεΐνες, αντίστοιχες με αυτές του κρέατος και να διατηρηθεί η πρωτεϊνοσύνθεση στον οργανισμό.

Μπορούμε να συμπληρώσουμε τα μειωμένα σε ποσότητα αμινοξέα μιας φυτικής πρωτεΐνης. Αυτό μπορεί να γίνει με μια άλλη φυτική πρωτεΐνη, η οποία θα περιέχει τα συγκεκριμένα μειωμένα αμινοξέα σε επαρκή ποσότητα. Όπως ακριβώς αλληλοσυμπληρώνονται τα κομμάτια ενός παζλ. Δεν είναι απαραίτητο οι αλληλοσυμπληρούμενες φυτικές πρωτεΐνες να καταναλώνονται στο ίδιο γεύμα. Οποιοδήποτε αμινοξύ βρίσκεται μειωμένο σε κάποια φυτική τροφή, μπορεί να συμπληρωθεί από κάποια άλλη τροφή εντός της ημέρας.

Σχετικά με τις υπόλοιπες ερωτήσεις της δημοσιογράφου, μπορείτε να δείτε όλη την διάρκεια της συνέντευξης. Εάν σας ενδιαφέρει, να έχετε μια ασφαλής και ισορροπημένη διατροφή, επιστημονικά σχεδιασμένη, μπορείτε να ανατρέξετε στην υπηρεσία του γραφείου εδώ.

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*