plantbased.gr. Λίγα λόγια για το όνομα του blog μας

Ξεκινώντας για να ασχοληθούμε για την ονομασία της ιστοθέσης και γιατί την επιλέξαμε, σε μια φυτοφαγική διατροφή θα πρέπει πρώτα να αναφέρουμε τι σημαίνει plant-based διατροφή σύμφωνα με κάποιους έγκριτους επιστημονικούς φορείς.

Διαιτολογικοί σύλλογοι και όρος plant-based

O Βρετανικό σύλλογος διαιτολόγων (BDA) ορίζει την Plant-Based diet ως εξής: “A plant-based diet is based on foods derived from plants, including vegetables, wholegrains, legumes, nuts, seeds and fruits, with few or no animal products”. Δηλαδή μια plant-based διατροφή βασίζεται σε τροφές φυτικές, που περιλαμβάνουν λαχανικά, ωμούς καρπούς, όσπρια, ωμούς καρπούς, σπόρους και φρούτα, με λίγα ή καθόλου ζωικά προϊόντα. (link)

Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο διαιτολογικό σύλλογο, μια plant-based διατροφή περιλαμβάνει μια χορτοφαγική (vegetarian) ή μια ολικά χορτοφαγικά διατροφή (vegan) “Plant-based diets, including vegetarian and vegan diets, are becoming well accepted, as further evidenced by many  nonprofit  and  government institutions highlighting this dietary choice”. (link)

Κατηγορίες χορτοφάγων

Ποιοι είναι όμως οι χορτοφάγοι και ποιοι οι ολικά χορτοφάγοι.

Σχετικά με τους χορτοφάγους υπάρχουν οι παρακάτω 2 βασικές κατηγορίες:

  1. Γαλακτο-αυγο-χορτοφάγοι: Απέχουν από το κρέας, τα ψάρια, τα θαλασσινά, αλλά καταναλώνουν γαλακτοκομικά και αυγά.
  2. Γαλακτο-χορτοφάγους: Απέχουν από το κρέας, τα ψάρια, τα θαλασσινά, καθώς επίσης και τα αυγά, αλλά καταναλώνουν γαλακτοκομικά.

Η ομάδα των ολικά χορτοφάγων (vegans) δεν καταναλώνει καμία ζωική τροφή και τα παράγωγά τους. Δεν καταναλώνει κρέας, ψάρια, θαλασσινά, γαλακτοκομικά, αυγά και μέλι.

φυτοφαγική διατροφή

Ορισμός plant-based διατροφής

Με μια πρόταση θα μπορούσαμε να πούμε πως με τον όρο plantbased διατροφή εννοούμε μια διατροφή που βασίζεται στις φυτικές τροφές με λίγα ή καθόλου ζωικά προϊόντα. Για αυτό άλλωστε λέγεται plantbased και όχι plantonly

Ο όρος plant-based, μας αρέσει ιδιαίτερα. Δίνει απευθείας έμφαση στο κύριο ευεργετικό χαρακτηριστικό μιας διατροφής, που είναι τα φυτά. Γιατί, το σίγουρο είναι, ότι εάν κάποιος σταματήσει την κατανάλωση ζωικών συστατικών, και εφαρμόζει φυτοφαγική διατροφή, το στοιχείο αυτό από μόνο του, δεν χαρακτηρίζει τη διατροφή ισορροπημένη και ευεργετική για την υγεία. Και φυσικά δεν απευθυνόμαστε μόνο σε εκείνους που ήδη ακολουθούν μια plant-based διατροφή. Αλλά και σε εκείνους που δεν την εφαρμόζουν αλλά θέλουν να μάθουν περισσότερα για αυτό το διατροφικό μοντέλο και να το εντάξουν στο μέλλον.

Αν στην καθημερινότητα δεν εισαχθούν τρόφιμα, όπως τα όσπρια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα λαχανικά, τα φρούτα και οι ξηροί καρποί, τα οφέλη της απουσίας των ζωικών συστατικών, όχι μόνο δεν θα αναδειχθούν, αλλά αντίθετα, υπάρχει περίπτωση να εμφανιστούν διατροφικές ελλείψεις. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που εκδόθηκε, ήδη από το 2013, το πρώτο χορτοφαγικό βιβλίο στην Ελλάδα με τίτλο: Κρέας; Όχι ευχαριστώ: Οδηγός διατροφής για χορτοφάγους, από τις εκδόσεις medΝutrition Publications.

Φυτοφαγική Διατροφή: Οφέλη

Αμέτρητες έρευνες, έχουν δείξει τα οφέλη μιας plant-based διατροφής για την υγεία του ανθρώπου. Όλα αυτά τα στοιχεία θα τα παρουσιάσουμε διεξοδικά σε πολλά άρθρα. Άλλωστε, στόχος μας είναι στο blog μας να παρουσιάσουμε επιστημονικά τόσο τα οφέλη όσο και την εφαρμογή μιας τέτοιας διατροφής. Και φυσικά ένα μεγάλο κομμάτι του blog είναι οι συνταγές, οι οποίες να τονίσουμε ότι πέρα από ολικά χορτοφαγικές είναι προσεγμένες σε θερμίδες και λιπαρά. Τις επιμελείται με πολύ μεράκι και φαντασία, η συνάδελφος διαιτολόγος-διατροφολόγος Φωτιάδη Ελένη. Φυσικά περιμένουμε το feedback και τις δικές σας προτάσεις.

Κλείνοντας, εάν σας ενδιαφέρει να διαβάσετε περισσότερα για τον ορισμό της plant-based διατροφής, παραθέτουμε παρακάτω αναλυτικά στην βιβλιογραφία αρκετές αξιόπιστες πηγές για τον ορισμό της plant-based διατροφής.

Αν σας ενδιαφέρει να έχετε ένα ασφαλή διατροφικό πρόγραμμα στην φυτοφαγική διατροφή, και να εκπαιδευτείτε πάνω στο πρακτικό της κομμάτι, μπορείτε να ανατρέξετε στην συγκεκριμένη υπηρεσία του γραφείου μας, εδώ:

Βιβλιογραφία:

  1. BDA, the association of UK dietitians, plant-based diet (updated on September 2017, assessed on September 2018): https://www.bda.uk.com/foodfacts/plant-based_diet
  2. Melina V, Craig W, Levin S. Position of the Academy of Nutrition and Dietetics: Vegetarian Diets. J Acad Nutr Diet. 2016 Dec;116(12):1970-1980. (link)
  3. Harvard Medical School, what is a plant-based diet and why should you try it?  (Updated on September 2018, assessed on September 2018): (link)
  4. Tuso P. Nutritional Update for Physicians: Plant-Based Diets. Perm J. 2013 Spring; 17(2): 61–66. (link)
  5. Wikipedia, Plant-based diet (Updated on September 2018, assessed on September 2018): https://en.wikipedia.org/wiki/Plant-based_diet
  6. Cambridge dictionary, definition of plant-based (Updated on September 2018, assessed on September 2018): https://dictionary.cambridge.org/us/dictionary/english/plant-based

 

Σχόλια του plantbased.gr για το άρθρο : “plantbased.gr. Λίγα λόγια για το όνομα του blog μας”

  1. Καλή αρχή!

    1. Σας ευχαριστούμε!

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*