Ομιλία στο Καρπενήσι για την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης

Ομιλία στο Καρπενήσι για την Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης

Η συγκεκριμένη ομιλία στο Καρπενήσι, για την παγκόσμια ημέρα οστεοπόρωσης αποτέλεσε την πρώτη ομιλία μου που σχετίζεται με διατροφή και τον ρόλο της στην οστική υγεία. Μάλιστα, αποτέλεσε την αφορμή να γίνει η γνωριμία με έναν εξαίρετο ομιλητή, τον φυσίατρο Dr Διονυσιώτη Γιάννη.

Τι είναι οστεοπόρωση

Στη συγκεκριμένη ομιλία μου έγινε προσπάθεια να συνδεθεί ο ρόλος της διατροφής με την πρόληψη της οστεοπόρωσης. Η οστεοπόρωση είναι δυνατόν να προκαλέσει αδύναμα οστά. Σε αυτήν την συνηθισμένη κατάσταση, τα οστά χάνουν ανόργανα στοιχεία, όπως το ασβέστιο. Έτσι, γίνονται εύθραυστα και σπάνε εύκολα.

Διατροφή και οστεοπόρωση

Στο πλαίσιο της ομιλίας τονίστηκε ότι η σωστή διατροφή συμμετέχει τόσο στην πρόληψη, όσο και στη θεραπευτική αντιμετώπιση νοσημάτων των οστών, όπως της οστεοπόρωσης. Οι πηγές ασβεστίου είναι ιδιαίτερα σημαντικές σε κάθε ηλικιακή ομάδα, όπως και η βιταμίνη D. Μάλιστα παρουσιάστηκαν και οι φυτικές πηγές ασβεστίου πέρα από τα γαλακτοκομικά, όπως παρουσιάζονται στον πρώτο Ελληνικό βιβλίο χορτοφαγίας, «Κρέας, όχι ευχαριστώ! Οδηγός διατροφής για χορτοφάγους».

Η ισορροπημένη διατροφή πρέπει πάντα να συνδυάζεται με αποφυγή της υπερβολικής κατανάλωσης καφέ, αλκοόλ και αλατιού και να συνδυάζεται με αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και αποφυγή του καπνίσματος.

Ποιος ο ρόλος της άσκησης;

Ο ρόλος της άσκησης στην οστεοπόρωση είναι διπλός. Η άσκηση αποτελεί πρόληψη γιατί αυξάνει την οστική μάζα μέχρι και κατά τη διάρκεια της εφηβείας (αύξηση οστών σε μήκος, κυρίως υπό την επίδραση των ορμονών του φύλου), στοχεύοντας στην απόκτηση μέγιστης οστικής πυκνότητας έως και την ηλικία των 30 ετών, τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερα επίπεδα οστικής πυκνότητας κατά τη διάρκεια της ενήλικης ζωής, αλλά επιπλέον κατά την ενηλικίωση είναι και θεραπεία γιατί:

  • Διατηρεί την οστική πυκνότητα στον ενήλικα
  • Μειώνει την απώλεια οστικής πυκνότητας στην εμμηνόπαυση
  • Αργοπορεί το ρυθμό απώλειας οστικής πυκνότητας με την αύξηση της ηλικίας κατά τη μέση και γεροντική ηλικία και προφυλάσσει από τις πτώσεις

Ανακεφαλαιώνοντας

Γενικότερα, μέσω της ομιλίας για την παγκόσμια ημέρα οστεοπόρωσης, προσπαθήσαμε να «περάσουμε» στους ακροατές ότι η υιοθέτηση ενός διατροφικού προγράμματος, το οποίο να καλύπτει τις ανάγκες μας σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά, αλλά και η άσκηση είναι εξαιρετικά σημαντικά για την πρόληψη ή και μερική θεραπεία των νοσημάτων των οστών.

Κλείστε ένα ραντεβού μαζί μας για να σας βοηθήσουμε διατροφικά εάν αντιμετωπίζετε οστεοπόρωση ή κάποιο άλλο νόσημα.

Παγκόσμια ημέρα οστεοπόρωσης - Κούτσικας Κωνσταντίνος
Κούτσικας Κωνσταντίνος – Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M. Sc. Κλινικής Διατροφής
Παγκόσμια ημέρα οστεοπόρωσης - Διονυσιώτης Γιάννης
Dr Διονυσιώτης Γιάννης – Φυσίατρος
Παγκόσμια ημέρα οστεοπόρωσης - plantbased.gr
Απάντηση ερωτήσεων κοινού

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*