fbpx

Κουλούρι Θεσσαλονίκης

Κουλούρι Θεσσαλονίκης

To κουλούρι Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα υγιεινό σνακ για μικρούς και μεγάλους. Επειδή πολλοί φίλοι, μου είπαν πως θέλουν να παρασκευάζουν το δικό τους σπιτικό κουλούρι και να γνωρίζουν όλα τα υλικά που εισάγονται, σας παραθέτω την συγκεκριμένη συνταγή.

Κουλούρι σίτου ολικής σε συνδυασμένο με αλεύρι καλαμποκιού. Νόστιμο, απαλλαγμένο εντελώς από ζάχαρη, βελτιωτικά και αμφιβόλου ποιότητας άλευρα. Τα άλευρα που χρησιμοποιήθηκαν είναι από την Ροδιά Γρεβενών.

Ίσως το πρώτο στοιχείο που θα πρέπει να προσέξουμε στην διατροφή μας είναι να υπάρχει η γνώση του περιεχομένου και της προέλευσης των συστατικών των τροφίμων που καταναλώνουμε. Και αυτό απαιτεί να διαθέσουμε λίγο από τον χρόνο μας στο κομμάτι της διατροφής. Γιατί έχουμε φτάσει στο σημείο να ενδιαφερόμαστε περισσότερα για την ποιότητα του καυσίμου που θα βάλουμε στο αυτοκίνητο μας και όχι για το τρόφιμο-«καύσιμο» που θα εισάγουμε στο σώμα μας.

Υλικά (Για 16 κουλούρια των 40γρ.)

  • Αλεύρι ολικής (210 γρ. )
  • Αλεύρι καλαμποκιού (240 γρ.)
  • Ταχίνι ολικής (20γρ.)
  • Ηλιέλαιο ή αραβοσιτέλαιο (15γρ.)
  • Ελαιόλαδο (25γρ.)
  • Μαγιά ξερή (1 φακελάκι ή 8 γρ.)
  • Χλιαρό νερό (2κ.σ ή 10γρ.)
  • Μπανάνα (1/2 ή 40 γρ.)
  • Νερό χλιαρό (190 γρ.)
  • Σουσάμι (200γρ.)
  • Νερό σε θερμοκρασία δωματίου (1 φλ.)

Περιγραφή:

– Αν και δεν χρειάζεται ενεργοποίηση η ξερή μαγιά όπως αναφέρεται, την διαλύουμε σε 2 κ.σ  χλιαρό νερό και την αφήνουμε  10 λεπτά μέχρι να φουσκώσει.

– Τοποθετούμε σε ένα μπολ όλα τα υπόλοιπα υλικά εκτός του νερού, προσθέτουμε την μαγιά και έπειτα προσθέτουμε σιγά σιγά το νερό και το ανακατεύουμε στο μίξερ σε μέτρια ταχύτητα. Περίπου 10 λεπτά χρειάζεται στο μίξερ. Γίνεται μία εύπλαστη ζύμη που ξεκολλά από τα τοιχώματα και τα χέρια. Έπειτα την σκεπάζουμε με μία μεμβράνη και την αφήνουμε σε ζεστό μέρος να φουσκώσει περίπου 45 λεπτά.

– Έπειτα την χωρίζουμε σε 16 κομμάτια όπως φαίνεται στην εικόνα και τα αφήνουμε τις ζύμες των κομματιών να «ξεκουραστούν» για 10 λεπτά. Στην συνέχεια βάζουμε σε ένα βαθύ πιάτο 1 φλιτζάνι νερό και σε ένα άλλο βαθύ πιάτο το σουσάμι.

– Αφού λοιπόν τα κουλούρια μας τα φτιάξουμε στο επιθυμητό σχήμα, τα περνάμε πρώτα από το νερό και έπειτα από το σουσάμι. Τα αφήνουμε ξανά να «ξεκουραστούν» και να φουσκώσουν λίγο περίπου 10-15 λεπτά και είναι έτοιμα για να τα φουρνίσουμε.

– Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 1800C  και τοποθετούμε το ταψί μέσα μαζί με τα κουλούρια για 12-13 λεπτά. Αν θέλετε, τα γυρίζετε στο τέλος για να πάρουν ροδίσουν περισσότερο. Ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός, μπορείτε να τα αφήσετε να ψηθούν 2-3 λεπτά ακόμη.

Tip: Αμέσως αφού κρυώσουν, μπορείτε να βάλετε κάποια στην κατάψυξη και να τα καταναλώσετε κάποια άλλη ημέρα. Χρειάζονται μόλις 20 λεπτά για να ξεπαγώσουν.

Το κουλούρι Θεσσαλονίκης, ειδικά όταν παρασκευάζεται στο σπίτι, αποτελεί ένα πολύ καλό σνακ για παιδική διατροφή.

Για περισσότερα vegan σνακ, μπορείτε να δείτε το παρακάτω video μου στο κανάλι του διαιτολογικού μας γραφείου στο youtube, όπου μπορείτε να εγγραφείτε.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*